La Targeta de Fidelització com a mitjà de comunicació

Si busques resultats diferents no facis sempre el mateix. Albert Einstein.

Aquesta és una frase molt encertada que té a veure amb la realitat que vivim.

La societat, el consumidor ha canviat els seus hàbits de compra. Ja no busca només anar a comprar i tornar a casa amb el producte o servei, sinò que a més vol que l'acte de compra li reporti un valor afegit, una experiència diferent. Així, molts negocis, comerços i petites empreses de ciutat, de diferents sectors comercials, ofereixen als seus clients el producte de manera diferent i innovadora. 

Actualment, ens podem trobar per exemple amb cafeteries, on no només pots prendre un cafè, sinò que pots passar una estona agradable llegint un llibre (tenen una petita biblioteca), assistint a una xerrada, o consultant Internet, i el mateix passa en altres sectors que no són de restauració, com en llibreries especialitzades, establiments d'alimentació,… Del que es tracta és d'oferir un ambient adequat perque el client se senti còmode i torni. És a dir, es potencia la fidelització de la clientela.

Aquests canvis són valorats pels consumidors. Degut al desenvolupament de les xarxes socials i Internet, el consumidor actual abams de sortir de casa consulta que és el que li pot interessar i on pot trobar-ho. Ara ja no es guia per l'impuls, sinò per la previsió, prefereix informar-se i valorar què li pot interessar i en quin moment. 
Podem dir que ara es compra de manera diferent. És el que anomenem: “els hàbits de compra han canviat”. I el comerç i petita empresa ho sap.

Segons estudis realitzats, el comerç minorista té accés i ús en Internet, el 55% utilitza les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació), i per sota del 40% té web pròpia. L'estudi realitzat indica que una web és la millor carta de presentació d'una empresa, mostrant la imatge que es vol projectar sobre els productes i serveis que s'ofereixen al consumidor.

El comerç de ciutat coneix als seus clients i sap què necessiten. És conscient del moment que li ha tocat viure i s'adapta, creant vincles a través de les xarxes socials, creant la seva pàgina web pròpia i recolçant-se en el col·lectiu. D'aquí, la importància de les associacions i eixos comercials que s'interessen per dinamitzar el comerç de ciutat, fent cursos de formació, preparant campanyes promocionals al llarg de l'any, implantant una targeta de client, i col·laborant amb diferents entitats de l'àmbit sociocultural.

El comerç està en continu moviment. Viu el moviment.

Xarxes socials: