La immediatesa de la informació al comerç

Un comerç implicat és un comerç adaptat.

El comerç de ciutat ha estat objecte d’una transformació important al llarg dels últims anys. Ja queda molt lluny la visió típica de la botiga de poble o de barri que servia el seu gènere exposat en prestatgeries inaccesibles i en un taulell on el propietari de la botiga atenia al públic que li demanava les coses. Ara parlem d'una botiga oberta al públic on el client és qui selecciona el producte que necessita, el toca, compara preus, li pregunta al botiguer i als seus empleats per que l’assessorin, i per últim, passa per caixa.

Realment, i atenent a criteris d’atenció al client, el comerç de proximitat actual es diferencia poc del d’abans. Segueix donant importància al tracte a la persona, ofereix la seva especialització, el seu servei postventa, la seva professionalitat, i un detall molt important, la seva proximitat.

No ens poden oblidar de que es tracta d’un comerç a peu de carrer, un comerç que dona vida allà on sigui, i un instrument imprescindible a la vida social d’una ciutat. Una ciutat o un poble amb un comerç competitiu i adaptat als nous temps és garantia d’èxit, i enriqueix el seu entorn.

Molts professionals d’aquest comerç de proximitat ho tenen molt clar i inverteixen en les noves tecnologies per arribar a un target de client específic que utilitza sovint les xarxes socials per informar-se del que passa al seu voltant.

Fruit de l’observació diària, hem pogut constatar que en els trajectes de la feina a casa o a la inversa que fa la gent en transport públic, el 60% dels usuaris consulten el mòbil o l’ipad, i el 18% llegeixen un llibre, revista o diari.
Això vol dir que tot el nostre entorn esta canviant d’una manera increïble i a una velocitat molt més ràpida encara. El concepte de compra està associat a un altre concepte que és la informació constant. Només a un clik ho tens tot o gairebé tot.
Per aquesta raó, el comerç de proximitat, el comerç de ciutat, el comerç de barri ho té molt clar. I de fet estem començant a viure una transformació a aquest nivell. Cada vegada més els establiments innoven en la presentació dels productes. Utilitzen la via on line, i les seves pàgines web que s'adapten als dispositius mòbils. I una part important d'aquest comerç també opta per la venda on line, però tot això sense perdre el seu segell propi, que és el tracte personal, i la confiança que et proporciona saber que darrera d’aquella informació hi haurà una persona física (el teu botiguer) i no una màquina.

Avui en dia on la immediatesa de la informació és el que prima, el comerç no pot deixar de banda la comunicació verbal amb el client, el tracte proper, aquell que ofereix el professional de costat de casa i que el diferencia de la resta. Valorant el nostre comerç de casa, fem barri, fem poble.
 
Treballem per un comerç innovador i adaptat que ofereix tot allò que necessites.

#jocomproalbarri #eixnoueixample

Font: Nou Eixample 

 

M'agrada comprar al costat de casa
M'agrada comprar al costat de casa